Dzięki całkowitemu rozluźnieniu naszych mięśni odczujemy relaks.

Korzyści płynące z użytkowania sauny były znane już ludzkości w starożytności. Jest to idealny sposób na zadbanie o osobiste zdrowie jak i odprężenie. Chociaż istnieją pewne przeciwwskazania do korzystania z producent saun fińskich, z jakimi powinniśmy się zapoznać a także ewentualnie skonsultować się z doktorem, to jednak większość osób może skorzystać z jej zdrowotnego działania.

 

Wyróżniamy 2 główne typy saun: saunę suchą, czyli fińską oraz parową, zwaną także rzymską. Nie licząc tych dwóch typów będziemy mogli spotkać także m.in. saunę na podczerwień (infra red) lub saunę solną. Sauna fińska wyróżnia się tym, że temperatura powietrza mieści się pomiędzy sześćdziesiąt a sto dziesięć stopni Celsjusza, zaś wilgotność powietrza pozostaje na poziomie 5-15%. Co możemy zyskać, regularnie uczęszczając do sauny? Na pewno poprawi się nasza odporność! Dzięki całkowitemu rozluźnieniu naszych mięśni odczujemy błogi relaks, zminimalizujemy stres i pozbędziemy się niepożądanych efektów zmartwień.

 

Sauna pomoże oczyścić nam ciało oraz skórę z toksyn i ma pozytywny wpływ na ludzki układ krążenia, pracę serca a także ciśnienie. Dodatkową zaletą sauny fińskiej jest fakt, iż podczas pobytu spalamy niemałą liczbę kalorii, a to ma przełożenie na smukłość naszej sylwetki. Jak powinniśmy przygotować się na pobyt w saunie? Trzeba zdjąć wszystkie części garderoby łącznie z bielizną, biżuterią i obuwiem. Najlepiej, dla higieny wziąć szybki prysznic a także zawinięci ręcznikiem będziemy mogli rozpocząć sesję w saunie. Możemy wziąć z sobą jeszcze jeden ręcznik, żeby móc na nim usiąść. W saunie nie powinno się przebywać dłużej niż piętnaście minut. Zaleca się, ażeby między ostatnim naszym posiłkiem a momentem wejścia do sauny minęła co najmniej jedna godzina. Nie możemy także pić oraz jeść w trakcie. Co jeszcze jest bardzo ważne, to fakt, że z sauny nierzadko będziemy korzystać również z innymi osobami. Musimy zachowywać się tak, żeby każdy w saunie był w stanie się zrelaksować. Po skończonej sesji należy ponownie wziąć prysznic. Zaleca się, aby nie używać płynów do mycia naszego ciała a ponadto by woda była chłodna. Należy odpocząć po całej sesji nawet do trzydziestu minut. Świetnym pomysłem jest zaplanowanie sesji w saunie pod koniec dnia, kiedy po odprężeniu nie musimy już nigdzie się spieszyć.

 

Twój sen będzie odczuwalnie głębszy a także dużo lepszej jakości. Natomiast rankiem będziemy w pełni zregenerowani i wypoczęci. Z możliwości sauny możemy obecnie skorzystać w bardzo wielu placówkach. Niesłychanie dużo hoteli, salonów SPA czy też agroturystyk zapewnia swoim klientom taką rozrywkę. Wielbiciele tej formy odprężenia mają możliwość zainstalować saunę we własnym domu lub nawet w ogrodzie. Ostatnio na ogromnej popularności zyskują sauny przenośne bądź sauny beczki. Nie powinno nas dziwić, iż tak wiele osób decyduje się na ten prosty sposób na sprawienie sobie przyjemności. Wykorzystywane już od wielu wieków, dla wielu jest wręcz normalną metodą troski o swoje zdrowie. Jeżeli jeszcze nie próbowałeś, nie zwlekaj i wybierz się do sauny, a Twoje ciało z pewnością ci się odwdzięczy.

Related posts